نحوه انتخاب دریچه هوا

یکی از مشکلات همیشگی مهندسین و پیمانکاران ساختمان سازی در انتخاب دریچه هوا مناسب برای پروژه های خود عدم وجود بورشور و یا کاتالوگ جامع از دریچه های هوا بوده است. حال ما در گروه صنعتی تهویه کارا با هدف ارائه اطلاعات و مشخصات کافی از محصولات خود در کنار ارائه تصاویر واقعیت افزوده این جدول انتخاب دریچه هوا را فراهم نموده ایم. تا کمکی در این زمینه به صنعت ساختمان سازی و مهندسین عزیز کرده باشیم.

دریچه کولر

دریچه کولر به صورت عمومی در اغلب پروژه های ساختمانی چه به صورت مسکونی و چه تجاری به کار برده می شود. دریچه کولر شامل انوع مختلف بسیاری می شود که ما در این بخش به معرفی چند مدل اکتفا نمودیم. دریچه کولر را می توان به طور کامل سفارشی سازی نمود و با توجه به نیازه پروژه در مدل های با دمپر و یا بدون دمپر، با درب و یا بدون درب و حتی در طرح های دکوراسیون و چوبی مورد استفاده قرار داد. نوع دریچه کولر به کار رفته در پروژه کاملاً به انتخاب دریچه هوا پیمانکار پروژه بستگی دارد.

دریچه کولر ساده



دریچه کولر چوبی



دریچه کولر درب دار



دریچه کولر درپوش دار



دریچه خطی

دریچه های خطی کاربردی کاملاً مشابه به دریچه کولر دارند با این تفاوت که از دریچه های خطی به منظور هدایت هوا به طرفین نیز استفاده می شود. دریچه خطی در مدل های دریچه خطی یک طرفه، دریچه خطی دو طرفه و دریچه خطی سه طرفه با زوایای 15، 30، 60 و 90 درجه به صورت کاملاً سفارشی تولید و به بازار عرضه می شود.

دریچه خطی



دریچه اسلوت

دریچه اسلوت یک نوع دریچه خطی محسوب می شود با این تفاوت که اغلب به جهت ظاهر خاص و دکوراتیو در ساختمان های لوکس، برج ها و مراکز تجاری و… مورد استفاده قرار میگیرد. دریچه اسلوت علاوه بر ظاهر زیبا و کاربرد دکوراتیو به تهویه یکنواخت و پیوسته هوا نیز کمک می کند و برخورداری دریچه اسلوت از پلنیوم باکس به مزایای این دریچه خاص می افزاید. دریچه اسلوت را می توان در طول و عرض های مختلف و با تعداد اسلات دلخواه به صورت صاف و یا حتی منحنی سفارش داد.

دریچه اسلوت



دریچه مشبک

دریچه مشبک یکی دیگر از انواع دریچه های هوا است که بر روی کانال هوا کولر نصب می شود. از دریچه مشبک با نام هایی همچون دریچه لانه زنبوری، دریچه شطرنجی و دریچه تخم‌ مرغی نیز یاد می شود. دریچه مشبک را به منظور کنترل دقیق جریان هوا مورد استفاده قرار می دهند می توان دریچه مشبک را در مدل های با دمپر و یا بدون دمپر سفارش داد. از مزیت های دریچه مشبک می توان به امکان نصب آن بر روی دیوار، سقف و حتی سقف های کاذب اشاره نمود.

دریچه مشبک مستطیلی



دریچه مشبک مربعی



دریچه پادری

دریچه پادری و یا لوور پادری در فضا هایی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان ورود هوای تازه به همه ی آن ها میسر نیست. این موضوع در موتورخانه‌ها، سالن‌های بزرگ ورزشی، سرویس بهداشتی، استخر، اتاق‌های ژنراتور و مکان‌هایی مشابه، مشکلاتی جدی را ایجاد می‌کند که با استفاده از دریچه پادری به‌ راحتی برطرف خواهد شد.

دریچه پادری



دریچه پره زد (Z)

دریچه پره زد (Z) به صورت اختصاصی برای برگشت هوا طراحی شده، از دریچه پره زد (Z) در کانال های برگشت هوا و جا به جایی هوا بین دو محیط استفاده می شود. از مزایای دریچه پره زد می توان به ممانعت از نفوذ باران و جلوگیری از ورود حشرات و پرندگان اشاره کرد.

دریچه پره زد مستطیلی



دریچه پره زد مربعی



دریچه قوس دار

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که امکان استفاده از دریچه های معمولی به جهت طراحی داخلی قوس دار وجود ندارد به همین سبب طراحان در این نوع پروژه ها از دریچه قوس دار استفاده می نمایند. دریچه قوس دار در دو مدل قوس دار طولی و قوس دار عرضی به صورت سفارشی طراحی و تولید می شود.

دریچه قوس دار عرضی



دریچه قوس دار طولی



دریچه اتاق عمل 

در تهویه اتاق عمل بیمارستان ها نیاز به رعایت استاندارد های بهداشتی سبب شده تا دریچه های مخصوصی برای اتاق عمل طراحی و تولید شوند. دریچه اتاق عمل یکی از با اهمیت ترین نوع دریچه های هوا محسوب می شود. قابلیت های بسیاری برای دریچه اتاق عمل در نظر گرفته شده است و معمولاً به دو شکل گرد و مربعی تولید می شوند.

دریچه اتاق عمل



دریچه گرد بلندگویی

دریچه گرد بلندگویی که با نام دریچه گرد تخت نیز شناخته می شود بیشتر برای سقف های با ارتفاع معمولی مورد استفاده قرار می گیرد و سبب توزیع هوا به صورت آرام و متعادل می شود. دارا بودن شکلی شبیه به بلندگو علت نام گذاری این دریچه به نام دریچه گرد بلندگویی می باشد. دریچه گرد بلندگویی انتخاب دریچه هوا بسیاری از مهندسین است.

دریچه گرد بلندگویی



دریچه گرد سونایی

همان طور که از نام این دریچه گرد میتوان فهمید این دریچه به منظور ایجاد تهویه برای محیط‌ های مرطوب مانند استخر، حمام، سرویس‌های بهداشتی، جکوزی و… طراحی و ساخته شده است. دریچه گرد سونایی دارای کمترین افت فشار هوا میان دریچه های گرد می باشد.

دریچه گرد سونایی



دریچه گرد مشبک

از پر کاربرد ترین انواع دریچه های گرد دریچه گرد مشبک است. از دریچه گرد مشبک اغلب در انتهای کانال های گرد تهویه استفاده می شود. دریچه گرد مشبک هم در سیستم های دمش و هم در سیستم های مکش به کار می رود.

دریچه گرد مشبک



دریچه گرد کروی

جذاب ترین ظاهر را در بین دریچه های گرد، دریچه گرد کروی دارد علاوه بر این ظاهر زیبا کاربرد های فراوانی نیز دارد. طراحی آیرودینامیک این دریچه گرد سبب شد تا بتواند، هوا را در طول بیشتری پرتاب کند و همچنین جهت انتقال هوا را نیز تغییر دهد. از دریچه گرد کروی در فضاهایی مانند سالن‌های سینما، تئاتر، سالن کنسرت، کارخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و تالارها بهره می برند.

دریچه گرد کروی



دریچه خورشیدی 

دریچه خورشیدی همانند دریچه اتاق عمل اغلب در بیمارستان ها و محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای دریچه خورشیدی می توان به جلوگیری از ورود ذرات معلق در هوا به محیط و قدرت پرتاب هوای مناسب اشاره نمود.

دریچه خورشیدی



دریچه جت نازل

دریچه جت نازل امکان هوادهی ۸۰۰۰ فوت در دقیقه را دارد همچنین به جهت کارایی بالایی که در انتقال هوا دارد، با عنوان به صرفه ترین دریچه هوا گرد شناخته می شود. دریچه جت نازل در محیط های بزرگ مانند سالن‌های تئاتر، سینما، تالارها، سالن‌های ورزشی و… مورد استفاده قرار میگیرد.

دریچه جت نازل



ما در گروه صنعتی تهویه کارا تمامی محصولات مورد نیاز در ایجاد تهویه مطبوع برای پروژه های شما را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت فراهم می آوریم. برای دریافت مشاوره تخصصی انتخاب دریچه هوا مناسب تنها کافیست با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up